הצטרפות לדואר חשמלי | הסרת מנוי מדואר חשמלי | שלח מכתב | דף ראשי

 

 

 

 

 

ההשמצות המריאו בפורום ונחתו בבית המשפט

 

26/06/2004 | גיליון מספר 58 | halemo

 

 

שני גולשים, שניהם טייסים, החליפו דין ודברים בפורום "תעופה קלה" באתר תפוז. לאחר תקופה של כשלושה חודשים של ספיגת עלבונות, הטלת דופי בכישוריו המקצועיים וחשיפת שמו האמיתית על ידי גולש אחר, החליט הנפגע לתבוע את עלבונו בבית המשפט השלום בתל אביב. ברוך ירושלמי תבע את אבי בן דוד על לשון הרע בסכום של מאה אלף ש"ח.

 

 

רקע

 

אתר תפוז הוא אתר קהילות עם מאות פורומים מקצועיים בתחומים שונים. אחד הפורומים שבו הוא פורום מספר 421, פורום "תעופה קלה".

 

אתר תפוז

http://www.tapuz.co.il

 

פורום "תעופה קלה" באתר תפוז

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=421

 

בפורום "תעופה קלה" כותבים גולשים שהטיסה במטוסים קלים היא מקצועם או תחביבם. בפורום זה דנים בנושאים שונים הקשורים למקצוע התעופה הקלה והתעופה בכלל. בין הכותבים נמצאים אנשים הכותבים בשמם האמיתי וכאלו שבחו לכתוב בעילום שם ובכינוי לא מוכר.

 

גולש בשם ברוך ירושלמי שכתב תחת הכינוי barryj היה מעורב בדין ודברים עם גולש אחר שכתב בשמו האמיתי, אבי בן דוד.

 

השבוע הגיש ברוך ירושלמי כתב תביעה כנגד אבי בן דוד לבית משפט השלום בתל אביב בגין לשון הרע. לאחר תקופה של כחודשיים בה לטענתו ספג עלבונות והשפלות מצד בן דוד שפגעו באנוימיות שלו ומקצועיותו כטייס בעל דרגה מקצועית גבוהה.

 

הפרופיל באתר תפוז של התובע, ברוך ירושלמי

http://www.tapuz.co.il/pcards/showcard.asp?forumuserid=196032

 

הפרופיל של הנתבע באתר תפוז, אבי בן דוד

http://www.tapuz.co.il/pcards/showcard.asp?forumuserid=158580

 

 

כתב תביעה

 

ביום 13 יוני 2004 הגיש ברוך ירושלמי את כתב התביעה שלו כנגד אבי בן דוד לבית המשפט השלום בתל אביב (ת"א 44133/04). כתב התביעה פירט עוולות לשון הרע ועוולות נזיקיות נגרמו לו. סכום התביעה ננקב על סך 100,000 ש"ח. כתב התביעה הוגש לבית המשפט באמצעות עו"ד אביב אילון ממשרד עורכי הדין אילון אגרט ושות'.

 

אתר האינטרנט של משרד עורכי הדין אילון אגרט ושות'

http://www.eilon-eghert.co.il/heb

 

בכתב התביעה פירט התובע עוולות שונות שנגרמו לו לטענתו. בין הטענות: הכפשת שמו, הטלת דופי בכישוריו המקצועיים, נסיון לפגוע בפרנסתו, חשיפת שמו האמיתי ברבים וחוסר קבלת התנצלות כשביקש ובמקומה קיבל השפלות נוספות.

 

ברוך ירושלמי על פי כתב התביעה הוא טייס אזרחי האוחז ברשיון ALTP שהוא רשיון טיס אזרחי בדרגה הגבוהה ביותר בישראל (Airline Transport Pilot).

 

על פי הנטען בכתב התביעה, הנתבע אבי בן דוד הוא מנכ"ל חברת התוכנה "אביב פתרונות מתקדמים בע"מ", מחזיק ברשיון טייס מסחרי, בעל 2 מטוסים קלים ובעל חברת תעופה בשם rainbow המחזיקה משרד בשדה התעופה בהרצליה.

 

בין ירושלמי לבין בן דוד החל דין ודברים בחל מחודש מרץ 2004. על פי הנטען בכתב התביעה, בן דוד פרסם הודעות תוקפניות כנגד ירושלמי (התובע). למרות שחלק מההודעות הללו נמחקו על ידי מנהל הפורום צור בנר, הוא החל לרשות הודעות התוקפות את מנהל הפורום בעצמו.

 

מספר הודעות של בן דוד כנגד ירושלמי פורסמו ביום 31 מרץ 2004. בהודעות אלו האשים בן דוד את ירושלמי בדברים לא נעימים הקשורים לקריירת הטיסה שלו. עוד הטיח בו, כך על פי כתב התביעה, כי לא כדאי לירושלמי להמשיך להתעסק עימו כי "הברקסים שלי חרא". עוד הוסיף: "ואני מצטער, כידוע אני חרא של בן אדם, וזה ייגמר כאשר אני יחליט שזה יגמר".

 

ביום 2 אפריל 2004 חשף בן דוד את שמו האמיתי של התובע שכתב תחת הכינוי barryj.  ביום 3 אפריל 2004 תיאר בן דוד את התקלות המקצועיות של ירושלמי הקשורות לטיסה.

 

הודעות שונות החלו להופיע כמתחזות לשמו האמיתי של התובע והחלו להשמיץ את חברי הפורום, ככל הנראה להביא לפגיעה ביחסים בין התובע לבין שאר חברי הפורום.

 

 

העוולות

 

כתב התביעה שהוגש לבית המשפט השלום בתל אביב מפרט את העוולות שנגרמו לתובע ברוך ירושלמי מצד הנתבע אבי בן דוד.

 

בין העוולות:

א. פרסום לשון הרע על התובע על פי חוק איסור לשון הרע.

ב. פגיעה בפרטיותו של התובע על פי חוק הגנת הפרטיות.

ג. הטרדה מאיימת, על פי סעיף 2(ב)(2) לחוק מניעת הטרדה מאיימת.

ד. שקר מפגיע, על פי סעף 58 לפקודת הנזיקין (נוסח חדש).

ה. התנהגות רשלנית שפגעה בתובע.

ו. חוסר תום לב מצד הנתבע.

 

 

הסעדים

 

ברוך ירושלמי עתר למספר סעדים ובהם:

א. פיצוי ללא הוכחת נזק (על פי סעיף 7א לחוק איסור לשון הרע) על סך 100,000 ש"ח.

ב. פרסום מודעת התנצלות, תיקון והכחשה.

ג. מניעת אפשרות ליצירת קשר בין הנתבע לתובע בכל אמצעי ובהם טלפון, פקס ודואר אלקטרוני.

ד. מניעת כל התייחסות מילולית של הנתבע כלפי התובע ובהם פרסום בפורום, בחדרי צ'אט, הן בכתב והן בעל פה.

ה. מניעת הטרדתו של התובע.

 

 

סוף דבר

 

כתב הגנה עדיין לא הוגש לבית המשפט מצד הנתבע. זאת תביעה נוספת מסוגה בין גולשי אינטרנט שכתבו והתכתבו בפורום ושיחתם יצאה מכלל שליטה בפורום.

 

התביעה הידועה ביותר הדומה דמיון מפתיע לתביעה זו היא תביעתו של ארנון בורוכוב נגד אלישי פורן שנדונה בבית המשפט השלום בכפר סבא. בפסק דין שנתן השופט רמי אמיר, הוא פירט את העוולות, את הפרסומים ואת ההתחזויות בפורומים שהם כתבו הנתבע והתובע (ת"א 7830/00, שלום כפר סבא).

 

בפסק הדין של השופט רמי אמיר בכפר סבא, חוייב הנתבע אלישי פורן לשלם לתובע ארנון בורוכוב סכום פיצויים על סך 90,000 ש"ח. סכום הפיצוי נסוב בעיקרו על כתיבת הודעות מתחזות בכינויו הידוע של התובע שנועדו לפגוע בו שלא כדין.

 

 

 

 

גילוי נאות: עו"ד אביב אילון המייצג את התובע, מייצג גם את כותב שורות אלו בעניינים שונים.

 

 

 


אבי בן דוד
הנתבע
(התמונה נלקחה מפרופיל המשתמש באתר תפוז)



עו"
ד אביב אילון
מייצג את התובע


 
 

 






 

 

 


 

תגובות הקוראים